torsdag 24 maj 2012

Stolsdynor

Min pojkväns köksstolar var så hårda och obekväma att jag fick ta saken i egna händer. Med lite instruktioner från mamma och hennes gamla köksdynor löste problemet.



Stolsdynorna är sydda med en lappteknik (quilt) som kallas blockhus och som min mamma var förtjust i. Nu gör hon mer avancerade saker, det här var trots allt  2007. Tekniken går ut på att man syr remsor i en fyrkant och att ingen remsa är lika lång som den föregående. Banden i mitten har jag knutit själv, så kallade vänskapsband. Något som jag alltid höll på med under högstadiet. Det gick då inte en dag utan att jag gjorde minst ett armband.
Givetvis gjorde presenten succé och vi använder dem fortfarande i vårt gemensamma hem, på samma köksstolar. Fast remmarna som de knyts fast i stolen med skulle behöva bytas...

Inga kommentarer: