onsdag 23 maj 2012

Torgvantar / Fingervantar

Jag hade tre köpta fingervantar, men alla tre började bli slitna. Så varför inte göra ett par själv tänkte jag. Sagt och gjort. Med tanke på att jag freebaseade blev de helt okej.


Det är över tre år sedan jag gjorde dem, så jag minns inte exakt hur jag gjorde. Men jag funderar på att sticka ett par nya i en mer användbar färg. Jag använder dessvärre inte dessa så ofta vilket är ganska synd. Fast nackdelen är att det oftast är fingertoppar man fryser om. De tidigare har jag mest använt som en del i klädstilen eller när jag varit ute och sprungit på vintern.

Jag minns i alla fall att jag gjorde början som på ett vanliga vantar tills jag kom upp till fingrarna. Då delade jag upp maskorna i fyra grupper. Från kanten ut till nästa och la sedan till några maskor mellan fingrarna.

Inga kommentarer: