torsdag 24 maj 2012

Virksett

En klasskompis som jag lärt virka fyllde år. Vad passar då inte bättre än att uppmuntra till en så fin hobby. Ett eget sytt virknålsset kombinerades med garn, virkskola, mönster och vadd. 

Idén har jag lånat från mamma. Jag fick ett syset med sytråd, nålar, sax, knappar och annat smått och gott av henne. Jag tyckte det var så smidigt och enkel idé att jag också ville göra ett set. Settet viks ihop på mitten.
Setet innehåll virknålar i de vanligaste storlekarna, måttband, synålar, sak, penna, pärlor och säkerhetsnålar. Men kanske mest lämpligt för en nybörjade, små provbitar med allt från luftmaskor och fasta till stolpar och smygmaskor.
Det tänkte jag på när jag började, för andra gången, hur mycket det underlättat att kunna se och vrida och vända på en provbit. Men för mig gick det ganska bra ändå.
Tråkigt nog tror jag intresset svalnade lite hos min kompis, men jag tror jag ska lura över henne och försöka smitta henne med lite av min virkvirus när höstterminen drar igång igen. 

Inga kommentarer: