tisdag 5 juni 2012

Badande anka

Nu har jag äntligen kommit hem från Storstaden och fick en plötsligt lust att fara till min bästa kompis och min guddotter. Har man varit borta i flera månader så krävs det en liten hej present. Vad kan passa bättra än att fortsätta fylla på Nellys amigurumihög.



Den badande ankan virkade medan jag var nere i Stockholm och lämnade sedan hemma för att min pojkvän och tillika sambo skulle ge den till min guddotter vid tillfälle. Men tillfälle, eller om det var minnet som spelade in, kom inte. Så ankan har stått på min överfulla amigurumihylla ett bra tag. Men i söndags var det äntligen dags för ankan att hitta till sin rättmätiga ägare.
Mönstret till den här ankan köpte jag i vintras när jag och mamma var på Symässan, det kommer från Salabim. Den var helt okej att virka, få delar så det gick fort. Men ringen var rätt tråkig, just det är runt tio fastmaskor runt runt runt och det enda roliga som händer är färgbyte.

Inga kommentarer: