måndag 18 juni 2012

Det går över mitt huvud

Så här kan det se ut när jag har varit på semester. Minns ni garnet från soffan? Här är allt, plus alla mönster, stickor och vävstolarna som också följde med hem.



Drygt 300 nystan var det allt som allt och då har jag varit ganska sträng i min räkning och inte räknat alla mininystan. Gustav blev som väntat mindre glad när han såg vad jag hade gjort, men jag kunde inte motstå frestelsen att se högen. För att inte tala om att slänga mig i högen och envisas med Gustav skulle dokumentera det hela. Jag tror nästan han blev mindre glad för fotokravet än för garnhögen. Men efter lite inställningshjälp och spring efter lampor så blev det någorlunda i alla fall. Högen blev dock liggande några dagar eftersom vi båda åkte till Kramfors på Stadsfest. I går tog jag en tidigare buss hem och började sortera upp allting. Ganska snabbt märkte jag att det inte längre rymdes i mina tio trådbackar. (Ja, det röda bakom mig är ett verktygsskåp. Gustav har sitt intresse hand med. Vilket är ganska praktiskt när jag behöver något verktyg..)
Så i dag for jag till Ikea och fördubblade min lagringsmöjlighet. Nu ligger alla nystan sorterade efter färg och typ (akryl och ull för sig och bomull för sig). Mitt eget lilla garnparadis, och vet ni vad det bästa är... Alla lådor blev inte till bredden fulla utan det finns plats för mer!
Däremot tror jag att ett garnförbjud ligger nära. Gustav brukar ge mig sådana när han tycker att jag har för mycket.. Ändå fick jag köpa några fler nystan under resan.. Jag hade bra argument om färgerna och att det måste vara samma typ i mitt lilla halvhemliga projekt.
Nu ska jag ta och packa några lämpliga nystan för tåg färd till Hudik där jag ska introduceras på mitt nya sommarjobb (redigerare på Hälsingetidningar) och bo hos mormor.
Undra vad hon ska få lära mig den här sommaren. Förra sommaren (då jag bara hälsade på och inte var inneboende) lärde hon mig göra mormortussar...

Inga kommentarer: