lördag 2 juni 2012

I begåvade vänners sällskap

När jag gick grafisk design gjorde jag och två klasskompisar ett uppslag inför Konståknings-OS. Eftersom jag var den minst etiskt lagda tog jag hand om de enklare illustrationerna. Här syns hur många medaljer respektive land tagit.



Jag ska absolut inte ta åt mig någon ära över hur vackert vårt uppslag blev, utan det är helt tack vare mina begåvade vänner, Linnea och Ida. Min uppgift var snarare att leta bilder på Sveriges representanter och leta fakta (om jag minns helt rätt). Det är Ida som har gjort de små dansarna som visar olika hopp medan Linnea gjorde den stora bakgrundsbilden.
Den pyttelilla ikon-dansören kan jag också ta åt mig äran över, även om de är väldigt blygsamt i det här sammanhanget. Här blir det så tydligt att det inte räcker med att kunna hantera programmen du måste även ha en konstnärlig begåvning för att lyckas i datorn. Även om du har bra hjälp att rita raka sträck och det är lättare att göra pyttepytte små justeringar.


Inga kommentarer: