måndag 23 juli 2012

En älg till Calle

Klart grabben ska ha en älg. Efter önskemål från Calles mormor, tillika min låtsas farmor, blev det en färgglad älg. Som snart ska få flyga ner till Bryssel och lära sig utländsiska.



Älgmönstret är en av mina absoluta favorit djur, i alla fall att virka. Men de tar relativt lång tid. 14 delar är det på denna rackare. Det var efter systers student och min (låtsas) farmor såg en kanin som jag gjort till henne (som jag inte publicerat här, inte än i alla fall). Den var i alla möjliga knalliga färger och varifrån lilla Tux (min livslevande kanin). Då tyckte farmor att hennes senaste riktigt barnbarn, lilla Carl Niccolo (eller Calle som hans morfar säger), som bor i Bryssel skulle ha sig ett djur. Han hade haft någon som han tappade bort. Så enda kravet var att den skulle vara färgglad så den syns när den hamnar i diket.
Jag började fundera vilket djur som skulle kunna passa. Jag började på med en katt, som jag aldrig virkat tidigae, men den kändes så tråkig att jag kom av mig. Sedan tycker jag inte riktigt det blir snyggt med en färg på varje del, som tanken var. Så varför inte köra på något gammalt och beprövat. Jag tycker färgerna gjorde sig riktigt bra tillsammans, dessvärre tog mitt lila nystan slut. Men jag hade tur då det precis räckte.


Inga kommentarer: