tisdag 3 juli 2012

Inredning med flytved

Här är lite flytved som jag samlat från den underbara stenstranden i sommarstugan. För tio år sedan hade det varit taket på en härlig koja, men det var då. Ser ni vad jag ser?


 
I början på sommaren var jag och Gustav på besök hos några goda vänner i Umeå. Min kompis är en väldigt pysslig person som gillar loppisar och gamla saker. Det är väldigt lätt att bli inspirerad av henne (så det är jättetråkigt att hon lagt ner sin blogg).
Förutom massa underbara gamla plåtburkar och härliga detaljer så rymdes även dessa härliga blomlådor på hennes balkong. Gammalt trä, så jag tänkte göra liknande med vår gamla och fula lådor, fast använda flytved i stället. Så efter en helg (eller rättare sagt en dag, då jag jobbade i söndags)och tre strandpromenader gjordes detta strandfynd. Det finns även lite kork på bilden, som antagligen använts till ett nät, som jag ska hitta på något kul med.
Våra blomlådor har vi ärvt av Gustavs föräldrar och de håller nästan på att falla samman, så jag tror det blir perfekt dem en stadig ytterlåda åt dem.
Jag har även en härlig idé med pinnar för blomkrukorna, jag måste bara fila lite mer på den innan jag vet om den går att genomföra... Men det borde inte vara några problem, det gäller bara att få lite tid mellan alla projekt, jobb, pendlingsresor och sommarkursen.

Inga kommentarer: