torsdag 12 juli 2012

Slakthögen

Så här såg det ut när jag kom hem från Stockholm. Jag vet inte hur många figurer det är som är halvfärdiga och jag har ingen aning vad alla ska bli. Möss, lucior, delfiner, flodhästar, fåglar, sköldpaddor och en och annan pacman prototyp...



Mitt projekt, jag-säger-inte-vad-förrän-om-någon-vecka, är äntligen klart. Det blev det klart tidigare under dagen och innefattar två galgar och massa garn och stoppning. Så antar jag att jag inte längre har någon ursäkt för att inte ta tag i alla lösa delar. Det är synd att det är så tråkigt att stoppa och sy ihop figurerna. Ännu tråkigare är det att de figurer som är snyggast i regel har en massa kroppsdelar.
Värst av allt var det innan jag lärde mig den "magiska cirkeln". För tre somrar sedan virkade jag så mycket att jag överansträngde en muskel i axeln så skavde jag också av mycket hud på vänstra pekfingret eftersom jag ville få start-ringen så tight som möjligt.
För er som inte kan cirkeln och virkar mycket amigurumi rekommenderar jag starkt Sternfalls instruktionsvideo (se även längst i inlägget).
Så egentligen ska jag väl vara glad. Ni är det värsta att sy ansiktsdrag på dem. Eller drag och drag, mun och ögon. Jag har köpt massa glasögon men jag glömmer alltid att sätta på dem när jag virkar... Jag måste försöka bättra mig på den punkten.

Alla kroppsdelar är resultatet av mitt pendlande i Stockholm. Hade det inte varit för mina virknålar och stickor i kombination med podcaster hade jag blivit helt tokig. Däremot blev det mycket halvfärdigt, dels har garn tagit slut och dels så ville jag inte släpa fler projekt samtidigt så när det bara var någon liten del kvar så bytte jag projekt...
 
Först ut att bli klar är Lucia och därefter väntar en svart flodhäst på att få ett huvud och sys ihop...


Inga kommentarer: