tisdag 7 augusti 2012

Garnmagnet

Jag börjar tro att jag och garn på något automagiskt sätt dras till varandra. Speciellt jag och oförskämt billigt garn. Förra veckan länsade jag ännu en loppis på allt deras garn.




Min väska var proppfull med garn när jag kom hem i torsdags. 90 nya nystan, i varierande storlek och typ, att sortera in i mitt växande förråd. Jag var ensam hemma hos mormor i Hudik och skulle bara gå och handla lite mat. Men så var en loppis som varit stängd hela sommaren öppen. Nyfiken som jag är och på jakt efter lite olika saker (glas, trälådor och alltid efter garn) så gick jag in för att ta mig en titt.
I fönstret fanns det massa garn, men inga prislappar. Men några restgarns nystan såg bra användbara ut. Så jag frågade om pris, varivid jag fick frågan om jag ville ha allt. Ja, jo, det vill jag förstås, men det beror på priset också. Jag behöver ju egentligen inte mer garn, eller ja, det är alltid bra att ha. Men på den nivån är det nu och ett bra tag framöver. Men när de sa 30 kronor för allt, så alla nystan fick följa med hem. Fast 30 kronor kändes lite skamligt så jag lämnade en 50-lapp i stället och lämnade loppisen med en full och tung påse.
Jag har nästan lika många projekt på gång som jag köpte nystan. Jag har en hel hög amigurumis som ska göras färdiga, jag har börjat med en sjal i kärleksknutar, jag stickar strumpor, jag syr kuddar och spånar på nya idéer.
Jag har även gått med i ett nytt (för mig) stick- och virkforum, Ravelry, som är på engelska. Vilket är väldigt synd. Men det ska nog gå ändå. Där kan man dessutom lägga upp och sälja mönster. Jag har hittat massa saker jag vill göra där. Jag har dessutom sett jag inte var först med min idé att göra pacman och spökena. Däremot är de inte lika och partiskt som jag är så är mina mer verkligstrogna. Så jag tror jag ska ta och lägga upp mina mönster där också. När jag väl lyckats (med Gustavs hjälp) ta mig igenom konto-exercisen.

Inga kommentarer: