fredag 7 september 2012

Flodhästar, flodhästar och några andra med

Nu börjar jag bli mer än måttligt less på alla dessa flodhästar. Slakthögen börjar närma sig sitt slut och det är bara de bökigaste (där garnet tagit slut eller monteringen är konstig) kvar...



I nuläget har jag sammanlagt gjort inte mindre än åtta färdiga flodhästar (tre har dock redan flyttat). Färdiga, det betyder alltså att det ligger fler i slakthögen. Två till gömmer sig nämligen där. Så än är det inte över. Den stackars musen och snögubben gjordes långt innan Stockholmsflytten och har därför legat halvfärdiga i mer än ett halvår vid det här laget, så det var väl på tiden att de blev klara i alla fall. Snögubben har jag själv gjort mönstret till och musen kommer ifrån samma Svarta fåret häfte som alla dessa älgar, som jag också har överproducerat för att för tillfället finna någon glädje i...
Mönstret på den orange sälen köptes samtidigt som flodhästen, men var inte riktigt lika rolig att virka och inte heller riktigt lika fin.
Kon däremot kommer inte från slakthögen utan är helt ny producerad. En bondekompis som var ledsen skulle få den, men kompisen hann åka hem innan kon blev klar, så nu hänger den här tills vi ses igen. Det mönstret kommer från en Land-tidning som min kära mor och min mormor har sparat åt mig.
 

Inga kommentarer: