tisdag 19 februari 2013

Naturliga hyllor

Äntligen börjar det bli lite halvordning i vår nya lägenhet. Förra helgen kom till exempel de här två hyllorna upp i sovrummet. Återigen är det flytved från sommarstugan.



Vi tycker inte alltid lika jag och Gustav (sambon), eller väldigt sällan tycker vi lika. Åtminstone så fort det kommer till små saker, i kärnfrågor är vi för det mesta rörande överens. Men det här med gammalt trä är han inte så förtjust i, han vill ha nya, jämna fina brädor medan jag tycker att de gamla är mer charmiga. Han ville sätta upp bokhyllor i somrummet och jag gillade inte alls idén. Så dessa hyllor blev en ganska bra kompromiss. Eller faktum är att jag fick väl lite mer eftersom det inte står några böcker på dem (de raka tråkiga Ikeahyllorna med alla böcker pryder sin plats i vår minihall vid trappan i stället). Och faktum är vi båda är nöjda med hyllorna i både sovrum och minihallen.
Brädorna plockades samma helg i somras som de jag, med hjälp av Gustav, gjorde blomlådor och krukor av. Risken är att jag måste leta ännu mer flytved till sommaren då vi numera har två balkonger varav den ena verkligen är gigantisk... Undra bara var jag ska förodla alla blomlådor någonstans..
På nedre hyllan sitter nästan alla mina amigurumis, mer eller mindre permanent. Vissa väntar på att jag får för mig att jag ska ge bort dem medan andra är mina eller Gustavs.
Till sist ska jag precis som sist ska jag credda min kompis Ann för idén med gamla brädor. 

Inga kommentarer: