torsdag 14 februari 2013

Nellys sjal

En till mor och en till dotter. Så var tanken när den här sjalen blev till. Min då ettåriga guddotter var dock aningen för ung för att tycka att den var rolig.



Men månader har blivit till år och den i dag fyra åriga sötungen använder sjalen som en riktig liten dam. Det är samma mönster som på sjal som min lillasyster fick när hon gick ut grundskolan, fast givetvis ganska många rader kortare. Då använde jag ett melerat garn, men jag tycker nog att blommarna kommer fram tydligare när man använder ett enfärgat garn och dessutom byter färg för varje rad. Jag tycker att den borde komma på retur snart med tanke på att jag sa att jag skulle förlänga den eftersom. Gud vet om jag kommer i håg de där blommorna. Minns att de var rätt kluriga att få till...

Inga kommentarer: