onsdag 27 februari 2013

Pappblommor

I helgen kom jag på något roligt. Pappsnöre, lim och sak och voila! Paketdekorationer eller varför inte till lite scrapbook-kort?




Jag och Gustav hade lite röjarhelg, igen, och jag gick igenom presentlådan och hittade massa saker som väntar på en ny ägare. Det fanns bland annat lite julklappar som skulle ha getts nu i jul, men som helt enkelt glömts bort. Eftersom vi också hade flyttlådan med bra-att-ha-saker-vid-paketinslagning framme i rensa karusellen passade jag på att slå in ganska många sakerna. Men då vi bara har vitt, brunt, begagnat och julpapper blev presenterna inte så där jätteroliga. Men den nyss nämnda lådan fanns lite gammal dekoration som det helt enkelt inte blivit av att jag använt. Det var så idén började.. Om man rullar upp lite pappsnöre, men lämnar två ändar får man en perfekt blombladsform, sedan är det bara fantasin som sätter gränser. På de flesta har jag använt en lite bit papper som jag limmar fast blombladen på. Sedan använder jag ett flytande, gummiklister (som heter Fastik) som jag penslar på, vilket gör att det inte är någon risk att dra sönder blombladen med limmet. Det blir dessutom genomskinligt när det torkar och skrynklar inte pappret.
Förutom de som vi satte på paketen passade vi på att göra några stycken att ha på lager. Man vet aldrig när man behöver slå in ett fint paket..