måndag 25 mars 2013

Mjuka fotbollar

Fotboll är livet, fotboll är bäst... De här roliga kuddarna har hängt med ett tag nu. Ena stenhård och den andra mjuk och skön, så de kompletterar varndra jättebra i vår soffa!



Jag har spelat fotboll enda sedan barnsben, något jag slutade med när jag flyttade till Sundsvall. Något som jag i bland kan ångra. Jag gjorde ett försök till comeback i höstas, men det var inte samma sak längre. Men det är fortfarande en rolig sport att spela med kompisar, även om det inte kan mäta sig med en riktig match.
Den bakre bollen av min svärmor (nej, jag är inte gift, men jag säger så ändå) i .... . Sedan vill jag också virka en boll, eller snarare flera. Så jag fick låna mönstret som finns i ------ av svärmor.
Min lillasyster spelar fortfarande fotboll så jag virkade en till henne. Jag minns att den svarta rutan var lite halvklurig med luftmaskor i hörnen. Men jag tror att jag struntade i det och helt enkelt virkade en femkant bara. 
Bollen virkas alltså i en massa vita sexkanter och svarta fem kanter, så det tar sin lilla tid och går åt rätt mycket garn till en boll. Sedan ska de sys ihop, men jag virkade ihop dem i stället. Fördelen med en kudde är ju att baksidan inte syns. Sedan behövde jag ju inte fästa trådarna heller utan knöt dem bara lite på baksidan.

Tillbaka till Virkat.

Inga kommentarer: