onsdag 8 maj 2013

Renovering och bollar i luften

Jag ska det, jag ska si och jag ska så. Men det kommer hela tiden något i vägen. Kan jag köpa fler timmar per dygn någonstans eller magiska piller som gör att jag inte behöver sova lika mycket.



Jag vill inte bara ha mer tid till mitt handarbetande utan även mer tid så jag hinner med att blogga lite mer kontinuerligt. Men väldigt mycket tid går åt till att jobba och pendla. Jag har dessutom börjat köra de totalt 16 milen själv då min pendlarkollega bytt jobb. Så pendlingen som förut innebär massa ufo:n i form av amigurumidelar som inte syddes ihop varken växer eller krymper. Det enda jag i handarbetsväg har kvar under min pendling nu är Stickpodden och Stich with ous-poddcast. Men efter en eller i bästa fall en och en halvdag tar de slut. Som om det inte vore nog har det varit renoveringskaos den senaste tiden. Sambon råkade lyfta på plastmattan i klädkammaren och upptäckte där ett trägolv. Så efter en snabb och smärtfri överläggning med hyresvärden så hade vi en slip och golvfärg.
Så hela klädkammaren tömdes vilket innebar att mitt hobbyrum och gästrummet inte längre gick att använda.. Det känns som när jag precis lyckas få ordning där händer det något som motarbetar det.
Men jag ska väl inte klaga, klädkammaren blev mycket finare och måla är lite halvroligt. Däremot blir det betydligt tråkigare här.
Vita väggar, vit golv och mörkmörklila i stället för brunt. Vi köpte till två skohyllor och målade dem lavendellila och även den bruna spegeln fick bli lila. Tipptopp! 
Sedan har även en utlandsresa och några röda dagar med hemhemresor kommit emellan mig och mina projekt. Den där praktiska platta skapar även en distans till datorn, men är inte helt optimal för längre texter och framför allt inte för bilderna till bloggen..
Jag ser dock ett ljus i mörkret, till sommaren har jag jobb på närmare håll, vilket ger mig tre timmar mer fritid per dygn. Visserligen har jag lite fler bollar som jag kommer att kasta upp i luften med, men så länge energin finns löser sig det mesta.
Just i handarbetsväg har jag fyllt på blomlagret en del och även gjort klart något enstaka ufo (unfinsish object) och hunnit skapa något nytt. Plus minus noll så där på ett ungefär.

Inga kommentarer: