tisdag 2 juli 2013

Bilvirkat


Trött och sliten efter en festivalhelg som innebär mycket restid, alltså virktid. Mina tre sköldpaddor, som aldrig riktigt var mina, fick hoppa ner i en brevlåda längs vägen och en beställningsuggla föddes.




Det tar verkligen på krafterna att jobba in en halvdag på en vecka och sedan fara på festival. Men det var det värt och virkat blev det. Sköldpaddorna till Unga Reumatiker var färdig och fick följa med. På vägen hem tog vi en avstickare i Stockholms förort och lämnade dem i en brevlåda som det låg fyra nya nystan och tygbitar till mig. Så med tiden ska det bli tre till. Dock tror jag att jag skickar ner dem utan stoppning, de blir riktigt tunga med stoppning. Vilket alltså betyder dyra att skicka, ris väger en hel del.
Syrrans uggla blev också klar, under midsommar valde hon färger och ställde den i produktionskön, så nu ska frakten till henne också lösas (och jag tror lösningen heter mamma och pappa). Jag hann även börja med födelsedagspresenten till mitt yngsta gudbarn som fyller år om drygt två veckor. Så bilder på det kommer då.
I övrigt har jag förträngt alla Ufon i slakthögen och bokat en ny pysseljunta på torsdag. Det är så härligt när vännerna kommer och bara kravlöst fika och pyssla tillsammans. Verkligen något jag rekommendera.
Jag borde nästan bestämma mig för att beta av ett Ufo varje gång, jag har glömt hur det känns att vara klar med alla projekt och kunna börja på nytt utan att tänka att jag borde ta i tu med dem också.. Större delen av jobbet är ju gjort på de flesta.


Till  Virkat.

Inga kommentarer: