måndag 10 februari 2014

Af-juleuggla och virkpodcast

Hej å hå. Julen är över och hemlighetsskapandet med den, men ovana att inte göra inlägg sitter viss kvar. Så nu är det helt klart dags att jobba bort den. Vilket jag kan göra genom att visa upp syrrans julklapp, Africanflowers ugglan!


Blommorna som översvämmat de diverse forum och som går att göra i alla möjliga söta djur. Jag började redan i somras med att virka blomrutorna, men kan inte påstå att jag fastnade jättemycket för dem. Så de har varvats flitigt med en mängd olika ufoprojekt. Något som kanske bidrog till att det inte var jättekul var att jag virkade i bomullsgarn, jag är inte så förtjust i det när det ska virkas tätt. De bomullsgarner jag virkat med har varit nog täta i sig vilket gör att man måste extra hårt för att undvika hål mellan maskorna. Men för säkerhets skull har jag sytt en påse som jag lagt stoppningen i. Roligast var nästan monteringen som jag gjorde genom att på baksidan virka ihop den främre maskbågarna på rutorna som skulle fästas ihop. Sedan fick jag sy sista rutan... Jag tror i alla fall att syrran uppskattade ugglis som numera bor på hennes säng.

Det som jag längtat efter sedan Stickpoddens start äntligen hänt, en svensk virkpodcast, Virkat en podcast,  har sett dagens ljus! Hipp hipp hurra! Än så länge finns det två avsnitt och jag har bara lyssnat på det första. Där det lät osäkert på hur det skulle bli med poddens framtid, men får hoppas att den får en längre livstid än Stick with ouspodcast.. I övrigt efter bara ett avsnitt så känns det som om det kan bli något i stil med Stickpodden. Två tjejer, från Hälsingland, som diskuterar virkning och lite livet däromkring.

Inga kommentarer: