fredag 13 februari 2015

Lovebomb

I morgon är det som bekant alla hjärtans dag. För vissa en mysig dag att spendera nära dem man älskar, men för andra en dag att känna sig ännu mer ensam och bortglömd och för några ytterligare ett kommersiellt jippo.


För två år sedan skrev jag i samband med Alla hjärtans dag om de stoppade hjärtan som jag då sprid ut hos mina nära och kära. I år har jag haft lite mer fullt upp med flytten till gården, den obligatoriska och riktigt roliga inflyttningsfesten och sedan har jag lyckats jobba på närmare håll vilket på ont, men mest gott gjort att pendlingsvirktiden minskat drastiskt. Så i år "tvingades" jag att gå i kapitalistfällan och det fick bli köpte kort och köpta små presenter. Men lite hjärtlig virkning har jag i alla fall hunnit med. Min bästis och mina gudbarn fick ett syrenris med små virkade hjärtan.
För egen del hoppas jag på en fin och mysig dag tillsammans med min sambo. Men jag vet hur det är att känna sig bortglömd den här dagen, en kompis till mig köpte en stor bukett rosor just på alla hjärtans dag för två år sedan. Rosorna delade han ut till random personer han mötte på stan. Riktigt så långt tänkte jag inte gå, men lite virkad kärlek ska jag nog kunna bjuda några på. Då kort och minipresenter redan är fixade och skickade och jag sitter på ett av mina dötidsjobb så kan jag lika gärna roa mig med att virka ytterligare några hjärtan som jag sedan tänker sprida ut runt stan med förhoppningen att någon behövande ska hitta dem. Mönstret på hjärtana kommer ifrån Drops, det bygger på luftmaskor, stolpar och dubbelstolpar. På fyra minuter har jag virkat klart ett hjärta, fäst trådarna och monterat på en lite lapp, så det är inget tidskrävande jobb, men förhoppningsvis ett uppskattat. Annars får jag leva på känslan att jag i alla fall har försökt, bara det kan vara värt mycket! Jag har nästan två och en halv timme kvar på jobbet, så den som gillar matte kan få roa sig med att räkna ut hur många jag hinner...Som vanligt kommer garnet från mitt ihop samlade lager och saknar banderoll, men det är gissningsvis ett akrylgarn, i tre trådar och jag virkar med nål nummer tre.
Glad Alla Hjärtans Dag!

Inga kommentarer: